• resnica_A4_Cokolada.indd
  • resnica_A4_Oblacila.indd
  • resnica_A4_Pomarance.indd
  • resnica l9
  • resnica_A4_tehnika.indd
  • resnica-web
  • resnica-f2
  • resnica-f3
  • resnica benerji
  • resnica l2
  • resnica-f4
  • resnica-f5
  • resnica-f7
  • resnica-f9

OZAVEŠČANJE O IZKORIŠČANJU DELAVCEV V DOBAVNIH VERIGAH IZDELKOV ZA VSAKDANJO RABO

Več kot 130 različnih vrst izdelkov za vsakdanjo rabo, ki se prodajajo tudi na slovenskih policah, je narejenih z grobim kršenjem človekovih pravic. Prisilno delo, otroško delo, delo v nehumanih in nevarnih pogojih ali delo za popolnoma nepošteno plačilo – vse to se dogaja v dobavni verigi izdelkov, ki jih vsakodnevno kupujemo ter tako nevede prispevamo h globalnemu problemu. Daleč največji delež izkoriščanja se dogaja v državah tretjega sveta, kamor se je zaradi hlastanja po čim manjših stroških proizvodnje v zadnjih 10 letih preselilo nekaj največjih vej industrije. Dobički pa ostajajo v državah zahodnega sveta, v rokah multinacionalk, ki končne produkte z »akcijskimi cenami« postavljajo na trgovske police. Resnica za embalažami čokolade, oblačil, kave, pomarančnega soka, elektronskih naprav, bombaža, riža, čaja, morske hrane je potrošnikom v glavnem prikrita in neznana. Zato jim jo je treba povedati.

Resnica ni lepa, kot so lepa oblačila, ki jih izdelujejo izmozgani delavke in otroci v Bangladešu, Indiji in Kambodži. Tudi ni sladka, kot so čokolade iz kakava, ki ga v nevarnih razmerah obirajo otroci v Slonokoščeni obali in Gani. Niti ni okusna, kot sta pomarančni sok in kava, katerih sadeži so nabrani v grozljivih razmerah, predvsem pa sploh ni kul, kot so kul mobiteli, zaradi katerih otroci v Kongu preživijo cel dan pod zemljo, od koder za drobiž prinašajo kobalt. Z ozaveščevalno kampanjo, ki smo jo poimenovali kar Resnica, smo slovenskim potrošnikom razkrivali resnične zgodbe, ki se skrivajo za bleščečimi embalažami teh izdelkov. Opozorili smo jih na to, da so stvari, ki jih redno kupujejo in uporabljajo, v mnogih primerih plod nehumanega kršenja človekovih pravic tistih, ki jih izdelujejo ali pridobivajo surovine zanje, ter jih pozvali, naj se aktivirajo ter odgovorno pristopijo k sprejemanju nakupnih odločitev.

S premišljeno zasnovanim konceptom, ki je kombiniral tako novinarske prispevke, spletno pojavnost kot klasično oglaševanje, smo uspeli vzpostaviti zanimanje za problematiko, kar se je najlepše pokazalo z odzivi na najbolj branem spletnem portalu 24ur.com. S pomočjo novinarske ekipe smo te zgodbe namreč kar 7 tednov razkrivali v rubriki Pravično za vse?, katere doseg je bil izjemno visok.

Prispevki in bannerji so vodili na spletno stran resnica.info, kjer so objavljene podrobnejše informacije o problematiki, objavljen pa je tudi seznam spornih izdelkov. S plakati in letaki smo ozaveščali goste restavracij in lokalov ter kupce v nakupovalnih centrih.

V zadnjem delu akcije pa smo z neposredno pošto k odgovornemu ravnanju spodbudili tudi trgovce in distributerje spornih izdelkov ter proizvajalce izdelkov iz surovin, ki jih pridobivajo žrtve trgovine z ljudmi.

Elementi akcije: plakati, letaki, bannerji, direktna pošta, novinarski prispevki, spletna stran.

  • Sofinancer: Urad Vlade RS za komuniciranje
  • Leto: oktober 2016
  • Vodja projekta: Tanja Rudolf Čenčič
  • Kreativna vodja/tekstopiska: Simona Kepic
  • Art direktorica: Tjaša Kastelic
  • Oblikovanje spletne strani: Alja Knez
  • Ostali sodelavci: portal 24ur.com