MUZEJ SPOLNO PRENOSLJIVIH OKUŽB

  • IP_muzej1
  • IP_muzej8
  • IP_muzej9
  • IP_muzej10
  • IP_muzej11
  • IP_muzej2
  • IP_muzej3
  • IP_muzej4
  • IP_muzej5
  • IP_muzej6
  • IP_muzej7
  • IP_muzej12
  • IP_muzej13
  • IP_muzej14
  • IP_muzej15
  • IP_muzej16

INOVATIVNA RAZSTAVA V STILU NOČNEGA ŽIVLJENJA

Spolno prenosljive okužbe niti slučajno niso stvar preteklosti, saj so v zadnjem desetletju celo spet v porastu. Največ okuženih je med mladimi od 18 do 24 let in moškimi, ki imajo spolne odnose z drugimi moškimi. Poleg pogostejšega menjavanja spolnih partnerjev k redkejši uporabi kondoma med mladimi pripomore predvsem nočno življenje, ko pod vplivom alkohola in drog velikokrat pozabijo na ustrezno zaščito. Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije se tako vsak dan na svetu z različnimi spolno prenosljivimi okužbami okuži milijon ljudi, v zadnjih letih predvsem s klamidijo, gonorejo in sifilisom.

Ker predvsem pri mladih zaradi nepoznavanja okužb in njihovih simptomov SPO največkrat ostanejo neprepoznane in nediagnosticirane, se brez ovir širijo naprej. Zato smo v središču Ljubljane odprli pop-up Muzej spolno prenosljivih okužb (v nočnem življenju), kjer smo informacije o okužbah, njihovih simptomoh, zdravljenju, zaščiti, testiranju in še marsičem prenašali na inovativen in celo zabaven način. Z “muzejem”, ki je bil opremljem v stilu nočnega življenja, v njem pa so poleg atraktivno in kreativno oblikovanih informacij o SPO lahko preizkusili tudi različne interaktivne vsebine, smo želeli (in tudi uspeli) pritegniti predvsem mlade in tako pomagati pri zgodnjem diagnosticiranju okužb in seveda pri zavedanju o nujnosti zaščite.

Muzej je bil odprt 14 dni na Štefanovi ulici 11, vstop pa je bil brezplačen. Otvorili smo ga z dogodkom za medije, ki so bili nad projektom navdušeni in so objavili veliko število prispevkov. Poleg medijskega informiranja smo ljudi v muzej vabili s plakati v lokalih, barih, restavracijah, z digitalnimi city lighti v središču Ljubljane, z aktivnostmi na družbenih omrežjih Facebook in  Instagram ter z digitalnimi zasloni na avtobusih mestnega prometa. V samo dveh tednih (muzej je bil odprt v popoldanskih urah) nas je obiskalo skoraj 400 ljudi, ki so bili vsi navdušeni nad izkustvenim doživetjem.

Kanal A, Siol.net, 24ur.com, Val 202, Delo, Dnevnik

Zasnovo in izvedbo Muzeja spolno prenosljivih okužb sta omogočila Ministrstvo za zdravje in MOL.

  • vodja projekta: Tanja Rudolf Čenčič
  • kreativna vodja in zasnova muzeja: Simona Kepic
  • oblikovalec: Miha Kržmanc
  • tehnična podpora: Andrej Šurk