HIŠA STRAHOV III

  • IP_hisa_strahov1
  • IP_hisa_strahov14
  • IP_hisa_strahov13
  • IP_hisa_strahov2
  • IP_hisa_strahov3
  • IP_hisa_strahov4
  • IP_hisa_strahov5
  • IP_hisa_strahov6
  • IP_hisa_strahov7
  • IP_hisa_strahov8
  • IP_hisa_strahov9
  • IP_hisa_strahov10
  • IP_hisa_strahov11
  • IP_hisa_strahov12

INOVATIVNO IZKUSTVENO OZAVEŠČANJE O NASILJU NAD ŽENSKAMI IN DEKLETI

Hiše strahov so, še posebej v obdobju okoli dneva čarovnic, namenjene zabavi. Kaj pa, če je hiša strahov tvoj dom? Ali tvoja služba, nočni klub, tvoj virtualni svet? In se moraš vanjo vračati vsak dan? Za mnoge ženske in dekleta, žrtve nasilja, je to vsakodnevna resničnost. Po podatkih nevladnih organizacij se je število primerov nasilja nad ženskami v zadnjih letih povečalo za 20 odstotkov. Mnoge žrtve nasilja niti ne prepoznavajo kot takšnega, še več pa je takšnih, ki iz kroga nasilja ne znajo izstopiti.

Okoli 1. novembra 2023 smo že tretjič pripravili in izvedli Hišo strahov, inovativen izkustveni projekt, ki je tokrat ozaveščal o nasilju nad ženskami in dekleti. V ozaveščevalni Hiši strahov so  obiskovalci_ke lahko na lastni koži izkusili delček strahu pred nasiljem, ki ga žrtve doživljajo nenehno. V šestih prostorih so se ‘srečali_e’ z intimnopartnerskim nasiljem (vključno s femicidom), z nasiljem med zmenkanjem, nasiljem, ki ga izvajajo moške avtoritete na delovnem mestu in pri športu, spolnim nadlegovanjem (s podtikanjem drog) v nočnem življenju, posilstvom in spletnim nasiljem. Posamezne situacije, s katerimi smo želeli spodbuditi intenzivno občutenje, ki ga prinaša nasilje v resničnem življenju, smo prikazali s pomočjo scenografskih elementov ter svetlobnih in zvočnih efektov. Po končanem 12-minutnem “sprehodu” skozi Hišo strahov smo s pomočjo partnerskih organizacij (SOS telefon, DNK, Legebitra, Društvo Ključ …) vsem omogočali tudi “razbremenilni” pogovor s svetovalkami_ci, saj je izkušnja za marsikoga lahko čustveno zahtevna.

K obisku Hiše strahov smo vabili s plakati v lokalih in restavracijah, na fakultetah in študentskih domovih, z zasloni na mestnih avtobusih, predvsem pa z objavami na družbenih omrežjih. Največ obiskovalcev_k pa so k obisku prepričali prispevki v številnih medijih, ki so se udeležili odprtja Hiše strahov. Obisk in zadovoljstvo z izkušnjo sta bila izjemna.

Hiša strahov je bila odprta od 24. do vključno 31. oktobra od 16.00 do 20.00 na Rimski 3 v Ljubljani. Obisk je bil brezplačen, izvedbo projekta pa sta nam omogočila MDDSZ (Oddelek za enake možnosti) in MOL.

24ur.com, STA, Dnevnik, Val 202

  • vodja projekta: Tanja Rudolf Čenčič
  • kreativna vodja, koncept postavitve: Simona Kepic
  • oblikovalec: Miha Kržmanc
  • tehnična podpora: Andrej Šurk, Spot Plus