Pop stereotipi

  • pop-video kadri_bus
  • rit-f3

OPOZARJANJE MLADIH NA SPOLNE STEREOTIPE V POPULARNI GLASBI

Pop kultura, predvsem pa glasbena industrija, ima izjemno velik vpliv na razmišljanje mladih. Zato je pregled svetovnih glasbenih hitov na youtubu več kot zaskrbljujoč, saj glasbeni videospoti prinašajo popolnoma napačno sporočilo o odnosih med ženskami in moškimi. Kar 80 % videospotov prikazuje ženske kot objekte, osebnostno in intelektualno razvrednotene na (skoraj) golo telo. Poleg seksi gibanja je kazanje gole kože ženska edina aktivacija, medtem ko so moški bogati, dominantni in do žensk celo nasilni. Žal glasbene videospote kot poslušalci vase srkajo otroci ter mladostniki in s tem prevzemajo nekatere oblike vedenja. Fantje lahko s tem dobijo občutek, da z ženskami ni potrebno kazati spoštovanja, dekleta pa, da morajo narediti vse za brezhibno telo, saj bodo le tako lahko dobile »pravega« fanta in ga tudi zadovoljile. Eden od vsebinsko in vizualno izjemno spornih hitov zadnjih let (Anaconda) je celo dobil svoje mesto v popularni risanki Sing!, ki si jo je ogledalo na milijone otrok. Nekaj primerov videospotov: Nicki Minaj (Anaconda), Tyga (Taste), R. Thicke & P. Williams (Blurred lines), Miley Cyrus (Wrecking ball), Ariana Grande (Side to side), Jennifer Lopez (Booty), Flo Rida (Whistle), DJ Khaled & J. Bieber (I am the one), Fergie (Milf), French Montana (Pop that), Rihanna (Pour it up)

Cilj kampanje Pop stereotipi je mlade, njihove starše in vzgojitelje opozoriti na popolnoma napačno prikazovanje odnosov med ženskami in moškimi v glasbenih videospotih ter jih spodbuditi, da vzpostavijo distanco ter kritičen pogled na podobe, ki jih vceplja komercializacija glasbe. To smo storili na način, ki je mladim blizu – s pesmijo Treba je pokazat’ rit!, ki na zabaven način opozarja na problematiko. Skupaj z glasbeno skupino Šlajn smo ustvarili simpatično parodijo na stereotipizacijo na glasbeni sceni ter jo umestili na youtube. Med ljudi jo širimo predvsem s pomočjo socialnih omrežij, na našo pobudo pa so se o problematiki razpisali tudi mediji. Mlade smo na projekt opozarjali tudi s kreativno zasnovanimi plakati na osnovnih in srednjih šolah ter na mestnih avtobusih. S projektom si želimo v javnem prostoru vzpostaviti predvsem debato o problematiki, o kateri doslej ni bilo veliko govora.

Elementi kampanje: pesem Treba je pokazat rit!, videospot, plakati, animirani telop za ekrane na mestnih avtobusih, socialna omrežja

  • Sofinancer: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
  • Leto: 2018
  • Vodja projekta: Tanja Rudolf Čenčič
  • Kreativna vodja/tekstopiska: Simona Kepic
  • Oblikovalka: Maja Krisper
  • Tekstopisec pesmi: Gašper Kržmanc
  • Glasba: Šlajn