Trgovina z ljudmi

  • TZL14-skatla2
  • TZL14-skatla3
  • TZL14-letak1
  • TZL14-1
  • TZL14-4f
  • TZL14-5f
  • TZL14-6f
  • TZL14-1f
  • TZL14-7
  • TZL14-6
  • TZL14-7f
  • TZL14-2f
  • TZL14-5
  • TZL14-4
  • TZL14-3

 

IZKUSTVENO OZAVEŠČANJE JAVNOSTI O RAZLIČNIH OBLIKAH TRGOVANJA Z LJUDMI 

Trgovanje z ljudmi je eno od najdonosnejših poslov organiziranega kriminala in je prisotno v prav vsaki državi na svetu, bodisi kot državi izvora, tranzita ali destinacije bodisi kot kombinaciji vsega naštetega. Tudi Slovenija ni izjema. Ocene števila oseb, ki so pri nas žrtve sodobnega suženjstva, so različne in segajo do 7.000. V letu 2017 je bilo pri nas uradno identificiranih 66 žrtev trgovanja z ljudmi, resnične številke pa so seveda mnogo višje. Kljub temu da je problem vedno večji, pa ljudje o problematiki in njeni razširjenosti ter pojavnih oblikah še vedno vemo premalo in tako potencialno ne prepoznavamo problema okoli sebe. Slovenci povečini namreč menimo, da se trgovanje z ljudmi dogaja drugje, pri nas pa ne. Slovenijo imamo za izključno tranzitno deželo, ne pa tudi ciljno in izvorno. Kot žrtve si predstavljamo predvsem ženske in dekleta za namen prostitucije in eksotičnega plesa, pogojno še trgovanje z otroki, manj pa se zavedamo drugih oblik, predvsem izkoriščanja migrantskih delavcev in problematike romskih porok.

Z inovativnim izkustvenim projektom Trgovina z ljudmi smo splošno javnost na malo drugačen način opozorili na problematiko trgovanja z ljudmi. Njihovo pozornost smo vzbudili z vstopom na področje potrošništva, ki smo mu izpostavljeni vsi in je prisotno na vseh področjih življenja. Nekaj pa vseeno nikoli ne bi smelo biti naprodaj: človeško življenje, človekovo dostojanstvo. Element presenečenja smo v kampanji dosegli ravno s tem – s provokativnim konceptom, ki je človeka dejansko »dal naprodaj«. Projekt je bil sestavljen iz treh ključnih elementov: dvodnevega odprtja prave trgovine z ljudmi v središču Ljubljane, »živih artiklov«, ljudi v ogromnih embalažah, ki so ozaveščale v nakupovalnih središčih in na različnih dogodkih, ter novinarske konference z gosti z različnih področij problematike. Odziv javnosti in medijev je bil izjemen.

Osrednji element kampanje je bilo odprtje »trgovine z ljudmi« v središču Ljubljane ob dnevu boja proti trgovanju z ljudmi. V izložbenem oknu trgovine so mimoidoče k vstopu vabili atraktivni »živi artikli« (prisilna prostitutka, prisilni berač, migrantski delavec), ki so pritegnili izjemno veliko pozornosti, v notranjosti pa so prostovoljci nudili informacije o problematiki, na voljo pa so jim bile tudi številne knjige, informativne tiskovine in projekcija z vsebinami o trgovanju z ljudmi. Obiskovalce smo vabili tudi k simbolnemu podpisu, s katerim so podprli poziv k zaprtju trgovine. V trgovini smo organizirali tudi novinarsko konfernco, na katero smo vabili s provokativnimi vabili, zato je bila konferenca deležna velike pozornosti medijev.

Dodaten doseg in odmevnost aktivnosti po celi Sloveniji pa smo dosegli z »živimi artikli« v ogromnih embalažah, ki spominjajo na embalaže, kot smo jih vajeni s polic v otroških trgovinah. Barbike, prnceske in superjunaki so kar naenkrat oživeli, močno zrasli in dobili nova imena: Barbara, Selma, Mirsad. In nove, žalostne življenjske zgodbe. Pri izvedbi projekta so bili ključni prostovoljci, ki so ure in ure stali v embalažah ter mirno gledali šokantne izraze mimoidočih, ki so nejeverno brali “opis izdelkov” na zadnji strain embalaž. Izvedbo tega dela akcije so nam omogočli Mercatorjevi nakupovalni centri po celi Sloveniji.

Elementi kampanje: letaki, vabila, spletna omrežja, dvodnevni dogodek v središču Ljubljane (trgovina z ljudmi), embalaže z “živimi artikli” (gostovale so več tednov po celi Sloveniji), organizacija novinarske conference

 

 

  • Sofinancer: Urad Vlade RS za komuniciranje
  • Leto: 2014
  • Vodja projekta: Tanja Rudolf Čenčič
  • Kreativna vodja/tekstopiska: Simona Kepic
  • Oblikovalka: Tjaša Kastelic
  • Tehnična pomoč: Spot Plus